Конспекти уроків



План-конспект  інноваційного  уроку
Тема «Футбол»
7 клас
Час   45 хв.

Мета. формування ціннісних орієнтацій учнів на здоровий спосіб життя засобами ігрової діяльності

Завдання. 1. Удосконалити техніку володіння м’ячем.
                  2. Удосконалити техніку передачі м’яча внутрішньою стороною стопи
                  3. Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою частиною стопи.
                 4. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей.

Місце проведення уроку.  Спортзал школи.

Інвентар: м’ячі футбольні, свисток.



Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичне забезпечення

І. Підготовча частина (15 хв.)
1. 
Шикування, привітання, ознайомлення з завданнями уроку
1 хв.

2. 
Вимірювання ЧСС
1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3. 
Повороти на місці
1 хв.
Звернути увагу на поставу, чіткість виконання
4. 
Різновиди ходьби:
-         на носках руки на поясі;
-         на п’ятах руки вперед;
-         на внутрішній та зовнішній стороні стопи руки за спиною;
-         перекатом з п’яти на носок.
1 хв.30 сек
Клас працює потоковим методом, у колону по одному. Звернути увагу на поставу, дотримання вимог безпеки.
Дистанція 0,5 м.
5. 
Біг:
-         звичайний;
-         приставними кроками (3 кроки правим боком, 3 кроки лівим боком);
-         за сигналом біг спиною вперед, за другим сигналом продовжувати звичайний біг;
-         за сигналом зупинка
-         за сигналом поворот на 180°, продовжувати біг в протилежному напрямку;
-         за сигналом поворот на 360°, продовжувати біг вперед.
2 хв.
Зміну виду діяльності проводити за сигналом.

Дотримуватись вимог безпеки під час бігу.

Дистанція 1 м.
6. 
Відновлення дихання.
30 сек
Ходьба, руки через сторони вверх – вдих, опускаючи руки вниз - видих
7. 
Загальнорозвиваючи вправи.
1.     На місці з м’ячем в парах:
-       В.п. стоячи обличчям один до одного, м’яч одночасно тримати в руках  – відштовхувати з силою від себе;

-       В.п. те саме – м’яч забирати один в одного;

-       В.п. спиною один до одного, м’яч в руках догори – нахили тулуба правору-ліворуч;

-       В.п. спиною один до одного на відстані 0,5 м – повороти праворуч-ліворуч, передаючи м’яч один одному;

-       В.п. спиною один до одного на відстані 0,5 м  – м’яч передавати зверху донизу,

-       В.п. спиною один до одного м’яч догори випади вперед, прогнутися;


-       В.п. спиною один до одного м’яч затиснутий між спинами – почергове присідання.
2.     Стрибки через м’яч:
-   перестрибування з правого боку на лівий;
-   вперед – назад;
-   в.п. ноги нарізно, м’яч між ногами –стрибки в гору зі зведенням ніг над м’ячем.

2 хв.

2-3 р.

3-4 р
6-8 р.


2-3 р.

6-8 р.
8-10 р.



30 сек



30 сек.



6-8 р.



8-10 р.




8-10 р.

6-8 р.

6-8 р.

Дистанція між учнями 1 м.
Клас працює в колону по 2.

Ноги не відривати від підлоги


Партнер м’яч «не віддає»


Слідкувати за поставою



            


            

Бути дуже уважними при перестрибуванні через м’яч

ІІ. Основна  частина (25 хв.)
1. 
Спеціальні вправи футболіста:
-         наступити на м’яч зверху ногою, котити його вперед-назад, вправоруч-ліворуч,
-         те саме іншою ногою;
-         наступити на м’яч зверху ногою, котити його навколо себе праворуч-ліворуч;
-         те саме іншою ногою;
-         наступити на м’яч зверху ногою  – стрибки зі зміною положення ніг;
-         те саме, але стоячи з боку від м’яча;
-         в.п. ноги нарізно – відбивання м’яча внутрішньою частиною стопи між правою і лівою ногами.
3-4 хв.
8-10 р.

8-10 р.

6-8 р.

6-8 р.

12-15 р.

12-15 р.

15-20 р.
Клас працює фронтально.
Стопу від м’яча не відривати

Контролювати м’яч ногою


Не ставати на м’яч


Можливо без зорового контролю
2. 
Передача м’яча в парах внутрішньою частиною стопи, партнер зупиняє м’яч підошвою.

2 хв.
Клас працює в парах (3-4м)
Х ○                      Х
3. 
Ведення м’яча внутрішньою стороною стопи, обведеня партнера, ведення на своє  місце, пас партнеру
6-8 разів
Клас працює в парах.
 

Х ○                        Х

4. 
Ведення м’яча спиною вперед (закриваючи м’яч від суперника), обведеня партнера, ведення звичайне на своє місце, пас партнеру
3-4  р.
Те саме
5. 
   Оббігання м’яча  
2 рази
Клас працює потоковим методом
Повертатися назад спокійним кроком відновлюючи дихання
6. 
Оббігання м’яча спиною вперед.
2 рази
Слідкувати за м’ячем  через плече
7. 
 Перестрибування через м’яч
2 рази

 


8. 
Пересування приставними кроками
2 рази
Завжди знаходитись обличчям до м’яча

9. 
Відновлювання дихання



10.                        
Передача м’яча внутрішньою частиною стопи в парах в русі
3-4 рази

Намагатися віддати точну передачу на хід партнеру
11.                        
Перешикування в колону по три


12.                        
Човниковий біг (3 м, 6 м, 9 м)

2 рази
Змагальний метод
    
13.                        
Теоретичні відомості
Зародження футболу на Миколаївщині. Додаток 1
2-3хв.
Запитати З якого міста почалося поширення футболу на півдні України?
14.                        
Естафети:
-         ведення м’яча,
-         те саме, але спиною.
-         передача м’яча в колонах від капітана гравцям.

2 рази
1 раз
2 рази

Розділити клас на 2-3 команди. Дати назву кожній команді.

15.                        
Загальна фізична підготовка:
-       стрибки на двох ногах вверх з імітацією удару головою по м’ячу;
-        присідання;
-       стрибки вверх на двох ногах з імітацією удару головою по м’ячу;
-       згинання-розгинання рук в упорі лежачі від підлоги;
-       стрибки вверх на двох ногах з імітацією удару головою по м’ячу;
-       упор присівши, упор лежачи, упор присівши

6-8 разів

5разів

6-8 разів

5-7 разів


6-8 разів

2 рази
Перешикувати в колону по чотири , дистанція між учнями 1,5м

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)
1. 
Ходьба спокійним кроком, відновлення дихання дітей.
1 хв.
В.п. - руки зігнуті в ліктях, 1-4 лікті через сторони догори – вдих, 1-4 через сторони вниз – видих
2. 
Шикування. Вимірювання ЧСС

1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3. 
Бліцопитування:
·        Який футбольний турнір відбувався  минулим літом в Україні?
·        Яких видатних футболістів України ви знаєте?

Підведення підсумків уроку.
Оцінювання навчальних досягнень учнів

3 хв.






Індивідуально кожному вказати на помилки які найчастіше траплялися на уроці
4. 
Домашнє завдання:
-         вправи для м’язів черева,
-         жонглювання м’ячем.

20-25 р.


5. 
Організований вихід з залу.






Додаток 1

Зародження футболу на Миколаївщині.

Моряки іноземних, здебільшого англійських, торгових кораблів, прибувавших в Миколаївський морський порт, завезли цю гру в Миколаїв. На портовому пустирі, біля хлібного елеватору, який був обладнаний головним чином воротами, команди кораблів у вільний час організовували змагання спочатку між собою, а потім і з міською молоддю з числа робітників порту, які засвоїли зміст і правила гри (приблизно 1895-1896рр.)
Грали головним чином у вихідні і святкові дні. Такі виступи міських футболістів заохочували велику кількість глядачів, жителів сусідніх вулиць, вантажників, робітників. Футболістам, які одержували перемогу над іноземцями-матросами, ці перші болільники – миколаївці влаштовували величальні овації, підкидали вверх земляків футболістів, які відзначились в грі.
Звісно, важко уявити, що такий футбол був достатньо організованим, але це вже був початок того футболу, який привертає увагу мільйонів людей.
Із порту футбол поступово переходив у місто, залучаючи учнівську молодь, частину інтелігенції – прихильників спорту.
У 1900-1901 роках футбольні команди міської гімназії і реального училища грають між собою. У 1906 році з’явилась перша місцева футбольна команда «Техніки», яка була створена при механіко-технічному училищі міста.


__________________________________________________

Модуль «Гімнастика»
5 клас
Час   45 хв.
Мета. сприяти розвитку морально-вольових якостей учнів, зміцненню здоров’я учнів засобами ігрової та змагальної діяльності на уроках з гімнастики, визначити рівень сформованості навичок виконання фізичних

Завдання.
1.      Удосконалення техніки вправ з рівноваги .
2.      Ознайомити з видатними гімнастами України.
3.      Сприяти розвитку гнучкості, сили рук, м’язів черевного пресу.
Місце проведення уроку.  Спортзал школи.
Інвентар:  секундомір, гімнастичні лави, канат, гімнастичні мати, «козел», колода,  свисток, музичний супровід, фотографії видатних спортсменів.


Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичне забезпечення

І. Підготовча частина (15 хв.)

  1.  
Шикування, привітання, ознайомлення з завданнями уроку
1 хв.


  1.  
Вимірювання ЧСС
1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.

  1.  
Повороти на місці
1 хв.
Звернути увагу на поставу, чіткість виконання

  1.  
Різновиди ходьби:
-          на носках;
-          на п’ятах;
-          на внутрішній та зовнішній стороні стопи;
-          в повному присяді.
1 хв.30 сек
Клас працює потоковим методом, у колону по одному. Звернути увагу на поставу, дотримання вимог безпеки.
Дистанція 0,5 м.

  1.  
Біг:
-          звичайний;
-          приставними кроками (правим, лівим боком)
-          прямими ногами вперед;
-          кроком польки;
-          повільний біг
2 хв.
Зміну виду діяльності проводити за сигналом.
Дотримуватись вимог безпеки під час бігу.
Дистанція 1 м.

  1.  
Відновлення дихання.
30 сек
Ходьба, руки через сторони вверх – вдих, опускаючи руки вниз - видих

  1.  
Загальнорозвиваючи вправи.
В русі:
-       нахили головою вправо, вліво, вперед, назад;
-       кругові оберти головою;
-       «ножиці»
-       відведення рук (2 рази зігнутими руками, 2 рази прямими)
-       відведення рук (1-2 права рука зверху, 3-4 ліва рука зверху);
-       колові оберти зігнути в ліктях руками (4 вперед, 4 назад);
На місці:
-       повороти тулубом праворуч-ліворуч;
-       нахили тулуба праворуч-ліворуч;

-       нахили тулуба вперед-назад;

-       «млин»
-       кругові оберти тулубом;
-       три нахили вперед, долонями торкнутися підлоги;
-       махи ногами вперед;
-       стрибки (2-х ногах вверх, при приземлені відставити ногу в сторону, руки зігнутими підняти вверх)


3-4 рази

3-4 рази

2-3 рази
6-8 разів
6-8 разів
8-10 разів
8-10 разів

6-8 разів
4-6 разів

4-6 разів

6-8 рази
2-3 рази
2-3 рази
Клас перешикувати в колони по 4.
Спину тримати рівно, голову нахиляти повільно.

З.у. на правильність виконання




Не згинати ноги в колінах, руки за головою
В.п. – права рука на поясі, ліва піднята вверх







Через 6-8 разів з хлопками



ІІ. Основна  частина (25 хв.)

  1.  
Установка снарядів для смуги перешкод
Смуга перешкод:
- лазіння по лаві без допомоги рук;
- перекати боком на маті («колода»)
- лазіння по лаві в упорі на колінах;
- перестрибування через «річку» на канаті «маятником»;
- настрибування на лаву двома ногами;
- перекати боком на маті
- перелізання через «козла»

2рази дівчата

3  рази хлопці
Продемонструвати з одним учнем порядок виконання вправ
Клас працює потоковим методом
Нагадати про вимоги безпеки під час виконання вправ, дотримуватись безпечної відстані.

  1.  
Відновлювання дихання, прибирання снарядів
2 рази
Дотримуватись вимог безпеки

  1.  
Теоретична підготовка учнів:
·   Опитування Які види спортивної гімнастики ви знаєте?
·   Розповідь про видатних гімнастів України
2-3'


Додаток 1, показ фотографій спортсменів

  1.  
Вправи на гнучкість:
- в парах нахиляти один одного вперед по черзі,
- «їзда на велосипеді»
- один нахиляється другий допомагає,
- ноги нарізно нахили тулубом вперед, не згинаючи коліна,
- ноги разом, руками торкнутися п’ят
2 рази
Ритмічні нахили, намагатися не згинати ноги в колінах
З’єднати ноги, виконувати рухи як при їзді на велосипеді

  1.  
Попереднє виконання контрольного нормативу з піднімання тулуба вперед з положення лежачи на спині
2'
Клас поділити на пари.
Нагадати оцінювання контрольних нормативів з фізпідготовки

  1.  
Відновлювання дихання дітей, релаксація, медитація.
2'
Звучить музика
Додаток 2

  1.  
Прибирання матів
30''


  1.  
Рухлива гра «Вище ноги від землі»
3-4'
Нагадати правила гри

  1.  
Відновлювання дихання дітей
1'


  1.  
Вправи на формування правильної постави:
Ходьба з предметом на голові
2'
Учні довільно розташовані, дотримуються вимог безпеки.

  1.  
Загальна фізична підготовка:
згинання-розгинання рук в упорі лежачі
20 разів
15 разів
Від підлоги хлопці,
 від лави дівчата

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)

  1.  
Ходьба спокійним кроком, відновлення дихання дітей.
1 хв.
В.п. – руки зігнуті в ліктях, 1-4 лікті через сторони догори – вдих, 1-4 через сторони вниз – видих

  1.  
Шикування. Вимірювання ЧСС

1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.

  1.  
Бліцопитування:
·         Які види спортивної гімнастики ви знаєте?
·         Про яких видатних спортсменів ви сьогодні дізнались?
1 хв.
Відповіді дітей




  1.  
Підведення підсумків уроку.
Оцінювання навчальних досягнень учнів.

3 хв.
Індивідуально кожному вказати на помилки які найчастіше трапляються на уроці

  1.  
Домашнє завдання:
-          піднімання тулуба вперед з положення лежачи на спині,
-          згинання-розгинання рук в упорі лежачі

25 р.

15-20р.



  1.  
Організований вихід з залу.





Додаток 1

Гімнастика починає свій розвиток ще з Древньої Греції. Ще у \/ІІІ-ст. до н.е. в Спарті та в Афінах застосовувались фізичні вправи для виховання дітей. Розрізняли два методи застосування фізичних вправ: гімнастику (або загальне фізичне виховання) та агоністику – спеціальну підготовку та участь у змаганнях.


Видатні спортсмени України

Борис Шахлін семиразовий олімпійський чемпіон. Пройшов війну, був поранений, але після закінчення війни вирішив зайнятися спортом і в 1960 році став олімпійським чемпіоном. Приймав участь ще в двох Олімпійських іграх (1964року та 1968р.)

Поліна Астахова багаторазова олімпійська чемпіонка (в командній першості та на брусах). Приймала участь в трьох Олімпіадах.

Лариса Латиніна занесена в Книгу рекордів Гінесса як одна з видатних спортсменок сучасності. Дев’ятиразова олімпійська чемпіонка. Зараз є тренером жіночої збірної команди України з гімнастики

Додаток 2
Опорний текст для виконання вправи:
(на фоні спокійної музики)


Мої очі  закриваються.
Я заспокоююсь.
Я розслабляюсь.
Я почуваю себе спокійно и легко.
Моє тіло розслабляється.
С кожним видихом моє тіло все більше розслабляється
Я спокійний.
Я розслаблений.
Мені спокійно, легко и приємно.
С кожним видихом мені все спокійніше, легше и приємніше
Я відпочиваю, мені добре.
Моя голова повністю розслаблена.
Розслабляється права рука.
Права рука повністю розслаблена.
Розслабляється ліва рука
Ліва рука повністю розслаблена.
Приємне тепло наповнює мої руки.
Мої руки налиті приємною важкістю.
Обидві руки повністю розслаблені.
Я повністю спокійний та розслаблений.
Розслабляється моя права нога.
Права нога повністю розслаблена
Розслабляється моя ліва нога.
Ліва нога повністю розслаблена.
Приємне тепло наповнює мої ноги.
Мої ноги налиті приємною важкістю.
Я повністю спокійний та розслаблений.
Розслабляються м’язи спини.
Розслабляються  м’язи живота.
Моє тіло повністю розслаблено.
Моє тіло налито приємним теплом і важкістю
Я спокійна  людина.
Я сильна людина.
Я відпочив.
Чую як наливаюсь легкістю.
Я чую прилив сил.
Я наливаюсь свіжістю и бадьорістю.
Я повен енергії!
Мне хочеться піднятися та діяти!
Очі відкриваються!
Я – встаю!


_______________________________________________



Модуль «Футбол»
План-конспект уроку № 
6 клас
Час   45 хв.
Мета. визначити рівень сформованості навичок виконання елементів гри в футбол
Завдання. 1. Удосконалити техніку передачи м’яча внутрішньою стороною стопи
                   2. Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою частиною стопи.
                   3. Удосконалити техніку володіння м’ячем.
                   4. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей, гнучкості.
Місце проведення уроку.  Спортзал школи.
Інвентар: м’ячі футбольні, секундомір, гімнастичні лави, мотузка,  свисток.


Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичне забезпечення

І. Підготовча частина (15 хв.)
1.     
Шикування, привітання, ознайомлення з завданнями уроку
1 хв.

2.     
Вимірювання ЧСС
1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.     
Повороти на місці
1 хв.
Звернути увагу на поставу, чіткість виконання
4.     
Різновиди ходьби:
-         на носках;
-         на п’ятах;
-         на внутрішній та зовнішній стороні стопи;
-         перекатом з п’яти на носок.
1 хв.30 сек
Клас працює потоковим методом, у колону по одному. Звернути увагу на поставу, дотримання вимог безпеки.
Дистанція 0,5 м.
5.     
Біг:
-         звичайний;
-         приставними кроками;
-         з високим підніманням стегна;
-         закидання гомілки назад в сторони із торканням руками ступнів ніг;
-         «змійкою»;
-         спиною вперед
2 хв.
Зміну виду діяльності проводити за сигналом.
Дотримуватись вимог безпеки під час бігу.
Дистанція 1 м.
6.     
Відновлення дихання.
30 сек
Ходьба, руки через сторони вверх – вдих, опускаючи руки вниз - видих
7.     
Загальнорозвиваючи вправи  В русі:
-  нахили головою вправо, вліво, вперед, назад;
-  кругові оберти головою;
-  пружні відведення рук назад (1-2 права рука в горі, 3-4 ліва рука в горі);
-  колові оберти зігнутими в ліктях руками (4 вперед. 4 назад)
-  нахили тулубом вперед, пальцями рук торктутися ступнів
На місці:

-       повороти тулубом праворуч-ліворуч;
-       нахили тулуба праворуч-ліворуч;
-       нахили тулуба вперед-назад;
-       кругові оберти тулубом;
-       випади;
-       кругові оберти піднятим до 90° стегном назовні, правою-лівою ногами по чергово;
-       підтягнути руками коліно до грудей
-       махи ногами вперед-назад;
-       стрибки на двох ногах вперед-назад;
-       стрибки з імітацією удару по м’ячу
2 хв.

2-3 р.
3-4 р.

6-8 р.

6-8 р.

8-10р.


7 хв.

6-8 р.
8-10 р.
8-10 р.
6-8 р.
8-10 р.

6-8 р.


8-10 р.
6-8 р.
12-15 р.
10-12 р.

Дистанція між учнями 1 м.

Спину тримати рівно, голову нахиляти повільно.

З.у. на правильність виконання
Ноги не згинити в колінному суглобі
Клас першикувати в колони по 4.
Руки за головою, лікті розвести в сторони

Руки на поясі



Почергово праву та ліву


ІІ. Основна  частина (25 хв.)

1.     
Спеціальні вправи футболіста
з м’ячем в русі:
-         біг з високим підніманням стегна, м’яч тримати перед собою у прямих руках,
-         біг із захлистом гомілки назад, м’яч у руках за спиною,
-         біг з високим підніманням стегна, виносячи гомілку до середини, м’яч по черзі торкається ступні кожної ноги,
-         біг спиною вперед перекидуючи м’яч з правої руки на ліву,
-         біг з високим підніманням стегна, м’яч торкається коліна



1×15 м

1×15 м

1×15 м


1×15 м


1×15 м
Клас пряцює потоковим методом
Не відхилятися назад

П’ятами торкатись м’яча

Не відхилятися назад


Контролювати рух через плече
«Жонглювати», тримаючи м’яч руками
2.     
Попереднє (навчальне) виконання орієнтовного нормативу: 4  передачі м’яча з місця на точність партнеру внутрішньою стороною стопи з відстані 7 м
Додаток 1
4-5 хв.
Клас працює в парах. Роздати один футбольний м’яч на пару. Учні виконують вправу обличчям один до одного
3.     
Жонглювання м’ячем ногою, стегном, головою
2-3 хв.
Клас працює фронтально

4.     
Ведення м’яча внутрішньою стороною стопи, перестрибуючи перешкоду (натягнуту мотузку)
 4-6 разів
                       

5.     
Ведення м’яча спиною вперед (закриваючи м’яч від суперника)
3-4  р.

                   
6.     
Загальна фізична підготовка:

-         стрибки у довжину з місця,

-         вистрибування вверх на двох ногах  підбиваючи головою повітряну кульку,
-         вправи для розвитку гнучкості (сидячи на гімнастичній лаві)


5-6 раз

1 хв.

2 хв.

Клас працює фронтально

З.у. на правильність приземлення
Імітувати удари сединою лоба

Додаток 2
7.     
Навчальна гра (міні-футбол)

6-7 хв.
Розділити клас на 2-3 команди.

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)
1.     
Ходьба спокійним кроком, відновлення дихання дітей.
1 хв.
Руки через сторони вверх – вдих, опускаючи руки вниз – видих
2.     
Шикування. Вимірювання ЧСС

1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.     
Бліц-турнір:
·        Яка команда є чемпіоном України з футболу у 2011 році?
·         Як називається гравець придбаний у іншої команди?
·         В якій команді зараз грає А.Шевченко?

Підведення підсумків уроку.
Оцінювання навчальних досягнень учнів.

3 хв.






Індивідуально кожному вказати на помилки які найчастіше трапляються на уроці
4.     
Домашнє завдання:
-         згинання-розгинання рук в упорі лежачі,
-         виконання комплексу вправ вивчених на уроці.

хл. 20-25р.
дів. 12-15р.


5.     
Організований вихід з залу.







Додаток 1

Орієнтовні навчальні нормативи


Навчальний норматив
Рівні компетентності
низький
середній
достатній
високий

4 передачі м’яча з місця на точність партнеру одним із вивчених способів з відстані 7 м
хл.
1 або
жодної
правильноної передачі

2

3

4–5
дівч.
жодної
правильно виконаної передачі

1

2

3–5



Додаток 2

Вправи для розвитку гнучкості

1.     Сидячи на лаві, ноги нарізно – нахили вперед, одночасно торкатись долонями ступні.
2.     Сидячи на лаві, ноги разом – пружні нахили тулуба вперед, руки вперед, коліна не згинати в колінному суглобі.
3.     Сидячи на лаві, ноги нарізно – нахили вперед торкатись долонями правої руки  ступні лівої ноги , те саме навпаки.
4.     Сидячи на лаві, ноги разом – пружні нахили тулуба вперед, намагаючись носом торкнутись колін (коліна не згинати).

__________________________________________________

Модуль «Футбол»
План-конспект уроку №
6 клас
Час   45 хв.
Мета. формування ціннісних орієнтацій учнів на здоровий спосіб життя засобами ігрової діяльності
Завдання. 1. Удосконалити техніку володіння м’ячем.
                  2. Удосконалити техніку передачи м’яча внутрішньою стороною стопи
                  3. Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою частиною стопи.
                 4. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей.
Місце проведення уроку.  Спортзал школи.
Інвентар: м’ячі футбольні, секундомір, гімнастичні лави,  свисток.


Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичне забезпечення

І. Підготовча частина (15 хв.)
1.     
Шикування, привітання, ознайомлення з завданнями уроку
1 хв.

2.     
Вимірювання ЧСС
1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.     
Повороти на місці
1 хв.
Звернути увагу на поставу, чіткість виконання
4.     
Різновиди ходьби:
-         на носках;
-         на п’ятах;
-         на внутрішній та зовнішній стороні стопи;
-         перекатом з п’яти на носок.
1 хв.30 сек
Клас працює потоковим методом, у колону по одному. Звернути увагу на поставу, дотримання вимог безпеки.
Дистанція 0,5 м.
5.     
Біг:
-         звичайний;
-         приставними кроками (за сигналом змінювати бок);
-         за сигналом поворот на 180°, продовжувати біг в протилежному напрямку;
-         з вистрибуванням вверх з ноги на ногу;
-         стрибки широкими кроками;
-         за сигналом зупинка стрибком;
-         за сигналом поворот на 360°, продовжувати біг вперед.
2 хв.
Зміну виду діяльності проводити за сигналом.
Дотримуватись вимог безпеки під час бігу.
Дистанція 1 м.
6.     
Відновлення дихання.
30 сек
Ходьба, руки через сторони вверх – вдих, опускаючи руки вниз - видих
7.     
Загальнорозвиваючи вправи.
1.     В русі:
-       нахили головою вправо, вліво, вперед, назад;
-       кругові оберти головою;
-       відведення рук (1-2 зігнутими в ліктях, 3-4 прямими руками );
-       колові оберти прямими руками (4 вперед. 4 назад);
-       випади з поворотом тулуба;
-       махи ногами.
2.     На місці з м’ячем в парах:
-       В.п. стоячи обличчям один до одного, м’яч одночасно тримати в руках  – відштовхувати з силою від себе;

-       В.п. те саме – м’яч забирати один в одного;

-       В.п. спиною один до одного, м’яч в руках догори – нахили тулуба правору-ліворуч;

-       В.п. спиною один до одного на відстані 0,5 м – повороти вравруч-ліворуч, передаючи м’яч один одному;

-       В.п. спиною один до одного на відстані 0,5 м  – м’яч передавати зверху донизу,

-       В.п. спиною один до одного м’яч догори випади вперед, прогнутися;


-       В.п. спиною один до одного м’яч затиснутий між спинами – почергове присідання.
3.     Стрибки через м’яч:
-   перестрибування з правого боку на лівий;
-   вперед – назад;
-   в.п. ноги нарізно, м’яч між ногами –стрибки в гору зі зведенням ніг над м’ячем.

2 хв.

2-3 р.

3-4 р
6-8 р.


2-3 р.

6-8 р.
8-10 р.



30 сек



30 сек.



6-8 р.



8-10 р.




8-10 р.


6-8 р.




6-8 р.



8-10 р.
8-10 р.
8-10 р.


Спину тримати рівно, голову нахиляти повільно.

З.у. на правильність виконання
Дистанція між учнями 1 м.

Спину тримати рівно
Ноги в колінах не згинати

Клас працює в колону по 2.

Ноги не відривати від підлоги

Партнер м’яч «не віддає»


Слідкувати за поставою



            


          








  

Бути дуже уважними при перестрибуванні через м’яч

ІІ. Основна  частина (25 хв.)
1.     
Спеціальні вправи футболіста:
-         наступити на м’яч зверху ногою, котити його вперед-назад, вправоруч-ліворуч,
-         те саме іншою ногою;
-         наступити на м’яч зверху ногою, котити його навколо себе праворуч-ліворуч;
-         те саме іншою ногою;
-         наступити на м’яч зверху ногою  – стрибки зі зміною положення ніг;
-         те саме, але стоячи з боку від м’яча;
-         в.п. ноги нарізно – відбивання м’яча внутрішньою частиною стопи між правою і лівою ногами.
3-4 хв.
8-10 р.

8-10 р.

6-8 р.

6-8 р.

12-15 р.

12-15 р.

15-20 р.
Клас працює фронтально.
Стопу від м’яча не відривати

Контролювати м’яч ногою


Не ставати на м’яч


Можливо без зорового контролю
2.     
Човниковий біг (3 м, 6 м, 9 м)
2 рази

      
3.     
Передача м’яча внутрішньою частиною стопи в парах на місці (відстань):
-       3 м,
-       5 м,
-       7 м.


10-15 р.
12-15 р.
12-15 р.
Клас працює в парах.


4.     
Передача м’яча внутрішньою частиною стопи в парах в русі
3-4 рази
 Намагатися віддати точну передачу на хід партнеру
5.     
Ведення м’яча по колу вутрішньою частиною стопи:
-         звичайне,

-         правим боком,

-         лівим боком



1 хв.


1 хв.

1 хв.
       
При  пересуванні правим боком м’яч вести лівою ногою, лівим боком – правою ногою
6.     
Загальна фізична підготовка:
-         стрибки з імітуванням удару головою;

-         згинання-розгинання рук в упорі,


-         присідання

20-25 разів


хл.-15-20 р.
дів.-10-12р

15-20 р.
Клас працює фронтально
З.у. на правильність приземлення
Хлопці від підлоги, дівчата від лави

Спину тримати рівно, стопи не відривати від підлоги
7.     
Навчальна гра (міні-футбол)
6-8  хв
Розділити клас на 2-3 команди.
Міні-футбол додаток 1

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)
1.     
Ходьба спокійним кроком, відновлення дихання дітей.
1 хв.
В.п. - руки зігнуті в ліктях, 1-4 лікті через сторони догори – вдих, 1-4 через сторони вниз – видих
2.     
Шикування. Вимірювання ЧСС

1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.     
Бліц-опитування:
·        Який фітбольний турнір відбудеться в літку в Україні?
·        Де відбудеться відкриття турніру?
·        Де відбудеться фінальний матч і закриття турніру?
Підведення підсумків уроку.
Оцінювання навчальних досягнень учнів.


3 хв.






Індивідуально кожному вказати на помилки які найчастіше траплялися на уроці
4.     
Домашнє завдання:
-         вправи для м’язів черева,
-         жонглювання м’ячем.

20-25 р.


5.     
Організований вихід з залу.




Додаток 1


Теоретичні відомості «Міні-футбол»

Міні-футбол народився на бразильських пляжах у 20-х роках минулого століття, а вже звідти він «переселився» до залів. У Європі вперше в цей різновид футболу почали грати в Австрії. Один з керівників національної збірної цієї країни «піддивився» тренування збірної Бразилії в залі під час чемпіонату світу з великого футболу в 1958 році в Швеції. І вирішив випробувати цю гру дома – у Відні. Гра сподобалась і невдовзі стала популярною в інших країнах.
За єдинми правилами з міні-футболу, затвердженими в 1988р., команда має складатися з п’ятьох гравців, у числі яких і воротар. Наступного року відбувся перший чемпіонат з міні-футболу, де переможцями стали бразильці.
Національна збірна з футзалу (так офіційно називається міні-футбол) досить вдало виступає на чемпіонатах Європи. Двічі в 2001 і 2003рр. – була фіналістом. Проте обидва рази поступилася.
Українські гравці виступають за клуби інших країн, а кращий бомбардир чемпіонатів Європи (2001, 2003рр.) українець Сергій Корідзе входив до десятки кращих футзалістів світу

__________________________________________________

Модуль «Футбол»
План-конспект уроку № 
6 клас
Час   45 хв.
Мета. сприяти розвитку морально-вольових якостей учнів

Завдання.
1.     Удосконалити  поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем.
2.     Повторити техніку техніку передачи м’яча внутрішньою стороною стопи та зупинки м’яча   підошвою
3.     Сприяти розвитку спритності, сили, координації рухів, уваги.
Місце проведення уроку.  Спортзал школи.
Інвентар: м’ячі футбольні, секундомір, гімнастичні лави,  свисток.


Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичне забезпечення

І. Підготовча частина (15 хв.)
1.     
Шикування, привітання, ознайомлення з завданнями уроку
1 хв.

2.     
Вимірювання ЧСС
1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.     
Повороти на місці
1 хв.
Звернути увагу на поставу, чіткість виконання
4.     
Різновиди ходьби:
-         на носках;
-         на п’ятах;
-         на внутрішній та зовнішній стороні стопи;
-         перекатом з п’яти на носок.
1 хв.30 сек
Клас працює потоковим методом, у колону по одному. Звернути увагу на поставу, дотримання вимог безпеки.
Дистанція 0,5 м.
5.     
Біг:
-         звичайний;
-         приставними кроками (3 кроки правим боком, 3 кроки лівим боком);
-         за сигналом поворот на 180°, продовжуючи біг спиною вперед;
-         з прикоренням;
-         за сигналом зупинка з поворотом на 180°, біг продовжувати в зворотньому напрямку.
2 хв.
Зміну виду діяльності проводити за сигналом.
Дотримуватись вимог безпеки під час бігу.
Дистанція 1 м.
6.     
Відновлення дихання.
30 сек
Ходьба, руки через сторони вверх – вдих, опускаючи руки вниз - видих
7.     
Загальнорозвиваючи вправи.
1.     В русі:
-       нахили головою вправо, вліво, вперед, назад;
-       кругові оберти головою;
-       відведення рук (1-2 права рука зверху, 3-4 ліва рука зверху);
-       колові оберти зігнути в ліктях руками (4 вперед, 4 назад);
-       випади з поворотом тулуба праворуч-ліворуч.
2.     На місці в парах:
-       Стоячи обличчям один до одного, руки на плечах партнера – нахили вперед

-       Стоячи спиною один до одного руки в захваті – нахили  тулуба праворуч-ліворуч;

-       Стоячи спиною один до одного повороти  з хлопком у долоні один одному;

-       Стоячи спиною один до одного руки в захваті – нахили тулуба вперед-назад;


-       Стоячи спиною один до одного руки в сторони – випади вперед


-       Стоячи спиною один до одного руки в вверх – випади вперед


-       Стоячи обличчям один до одного взятися за руки – не відпускаючи руки кругові оберти навколо себе;


-       Стоячи спиною один до одного руки в сторони – присідання;

-       Стоячи обличчям один до одного взятися за руки – стрибки назустріч один одному




3-4 рази

3-4 рази


2-3 рази


6-8 разів


6-8 разів



8-10 разів



8-10 разів




6-8 разів




4-6 разів




4-6 разів



3-4 рази





6-8 разів


10-12 разів


Спину тримати рівно, голову нахиляти повільно.

З.у. на правильність виконання
Дистанція між учнями 1 м.



Клас працює в колону по 2.
Спина рівна, слідкувати за кутом нахилу.

Стопи не відривати від підлоги






























         


          


На відстані кроку, спина рівна


ІІ. Основна  частина (25 хв.)

1.     
   Оббігання м’яча  
2 рази
Клас працює потоковим методом
2.     
Те саме, але з веденням м’яча.
2 рази
Нагадати, що обводити треба дальньою від перешкоди ногою
3.     
Оббігання м’яча спиною вперед.
2 рази
Слідкувати за м’яча через плече
4.     
Те саме, але з веденням м’яча.
2 рази
Дотримуватись безпечної відстані.
5.     
 Перестрибування через м’яч
2 рази

 


6.     
Пересування приставними кроками
2 рази
Завжди знаходитись обличчям до м’яча

7.     
Передача м’яча в парах внутрішньою частиною стопи, партнер зупиняє м’яч підошвою.
2 хв.
Клас працює в парах (3-4м)

8.     
Жонглювання м’ячем

2 хв.
Учні довільно розташовані, дотримуються вимог безпеки.
9.     
Естафети:
-         ведення м’яча,
-         обведення перешкод,
-         те саме, але спиною.
-         передача м’яча в колонах від капітана гравцям.

1 раз
1 раз
1 раз
1 раз

Розділити клас на 2-3 команди. Дати назву кожній команді.
Теоретичні відомості додаток 1
10.                        
Відновлення дихання дітей
1 хв
В.п. - руки зігнуті в ліктях, зведені попереду. 1-4 лікті відвеcти назад – вдих, 1-4 лікті звести разом – видих
11.                        
Загальна фізична підготовка:
-       човниковий біг;

-       стрибки на 2- х через гімнастичну лаву;



-       з  положення ноги нарізно лава між ногами  – настрибування на гімнастичну лаву двома ногами з просуванням вперед.

2 рази

2 рази




2 рази

Змагальний метод

Почергово один за одним, дотримуючись безпечної відстані

Дотримуватись вимог безпеки

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)
1.     
Ходьба спокійним кроком, відновлення дихання дітей.
1 хв.
В.п. - руки зігнуті в ліктях, 1-4 лікті через сторони догори – вдих, 1-4 через сторони вниз – видих
2.     
Шикування. Вимірювання ЧСС

1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.     
Бліцопитування:
·        Яких видатних футболістів України ви знаєте?
·        Де з’явилася перша миколаївська футбольна команда. В якому році?
1 хв.




4.     
Підведення підсумків уроку.
Оцінювання навчальних досягнень учнів.

3 хв.
Індивідуально кожному вказати на помилки які найчастіше трапляються на уроці
5.     
Домашнє завдання:
-         присідання,
-         жонглювання м’ячем.

20-25 р.


6.     
Організований вихід з залу.




Додаток 1

Зародження футболу на Миколаївщині.

Моряки іноземних, здебільшого англійських, торгових кораблів, прибувавших в Миколаївський морський порт, завезли цю гру в Миколаїв. На портовому пустирі, біля хлібного елеватору, який був обладнаний головним чином воротами, команди кораблів у вільний час організовували змагання спочатку між собою, а потім і з міською молоддю з числа робітників порту, які засвоїли зміст і правила гри (приблизно 1895-1896рр.)
Рали головним чином у вихідні і святкові дні. Такі виступи міських футболістів заохочували велику кількість глядачів, жителів сусідніх вулиць, вантажнтків, робітників. Футболістам, які одержували перемогу над іноземцями-матросами, ці перші болільники – миколаївці влаштовували величальні овації, підкидали вверх земляків футболістів, які відзначились в грі.
Звісно, важко уявити, що такий футбол був достатньо організованим, але це вже був початок того футболу, який привертає увагу мільйонів людей.
Із порту футбол поступово переходив у місто, залучаючи учнівську молодь, частину інтелігенції – прихільників спорту.
У 1900-1901 роках футбольні команди міської гімназії і реального училища грають між собою. У 1906 році з’явилась перша місцева футбольна команда «Техніки», яка була створена при механіко-технічному училищі міста.

__________________________________________________


Модуль «Футбол»
План-конспект уроку № 
6 клас
Час   45 хв.
Мета. сприяння зміцненню здоров’я учнів засобами ігрової та змагальної діяльності на уроках з футболу.

Завдання. 1. Удосконалити техніку передачи м’яча внутрішньою стороною стопи
                   2. Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою частиною стопи.
                   3. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей.
Місце проведення уроку.  Спортзал школи.
Інвентар: м’ячі футбольні, секундомір, гімнастичні лави,  свисток.


Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичне забезпечення

І. Підготовча частина (15 хв.)
1.      
Шикування, привітання, ознайомлення з завданнями уроку
1 хв.

2.      
Вимірювання ЧСС
1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.      
Повороти на місці
1 хв.
Звернути увагу на поставу, чіткість виконання
4.      
Різновиди ходьби:
-         на носках;
-         на п’ятах;
-         на внутрішній та зовнішній стороні стопи;
-         перекатом з п’яти на носок.
1 хв.30 сек
Клас працює потоковим методом, у колону по одному. Звернути увагу на поставу, дотримання вимог безпеки.
Дистанція 0,5 м.
5.      
Біг:
-         звичайний;
-         приставними кроками;
-         з високим підніманням стегна;
-         закидання гомілки назад;
-         за сигналом зупинка стрибком;
-         за сигналом поворот на 180°, продовжуючи біг спиною вперед
2 хв.
Зміну виду діяльності проводити за сигналом.
Дотримуватись вимог безпеки під час бігу.
Дистанція 1 м.
6.      
Відновлення дихання.
30 сек
Ходьба, руки через сторони вверх – вдих, опускаючи руки вниз - видих
7.      
Загальнорозвиваючи вправи.
1.     В русі:
-       нахили головою вправо, вліво, вперед, назад;
-       кругові оберти головою;
-       відведення рук (1-2 зігнутими в ліктях, 3-4 прямими руками );
-       колові оберти прямими руками (4 вперед. 4 назад)
2.     На місці з м’ячем:
-       нахили тулуба праворуч-ліворуч;
-       нахили тулуба вперед-назад;

-       кругові оберти;
-       присідання;
-       випади;
3.     Стрибки через м’яч:
-  перестрибування з право на ліво;
-  вперед – назад;

2 хв.









4 хв.






2 хв.


Спину тримати рівно, голову нахиляти повільно.

З.у. на правильність виконання
Дистанція між учнями 1 м.

Клас працює в колону по 2.
М’яч над головою
М’яч за головою, лікті розвернуті в сторони
М’яч над головою
Присісти – руки вперед
Крок вперед – руки вверх

Бути дуже уважними при перестрибуванні через м’яч

ІІ. Основна  частина (25 хв.)

1.      
Передача м’яча в парах внутрішньою стороною стопи на місці. Додаток 1
20 -30разів
Клас працює в парах. Роздати один футбольний м’яч на пару. Учні виконують вправу обличчям один до одного
2.      
Фінт на місці, передача м’яча партнеру.

Ведення м’яча в бік партнера. Наблизившись до нього зробити фінт. Партнер-суперник не відбиває активно м’яч,  а лише імітує це.
15-20 разів

6-8 разів
Фінти – це відволікальні дії ногами і тулубом, що застосовується футболістом, який володіє м’ячем, з метою перехитрити суперника.
3.      
Ведення м’яча внутрішньою стороною стопи, обведення партнера, ведення на своє  місце, пас партнеру
6-8 разів
Клас працює в парах.




4.      
Обведення перешкод (учнів )

3-4 рази
Нагадати, що обводити партнера треба дальньою від нього ногою
5.      
Естафети:
-         ведення м’яча,
-         передача м’яча в колонах від капітана.
-         «м’яч по колу»
-         передача м’яча в колі від капітана гравцям.

2 рази
2 рази

2 рази

2 рази
Розділити клас на 2-3 команди. Дати назву кожній команді.
Теоретичні відомості додаток 2
6.      
Відновлення дихання дітей
1 хв
В.п. - руки зігнуті в ліктях, зведені попереду. 1-4 лікті відвети назад – вдих, 1-4 лікті звести разом – видих
7.      
Загальна фізична підготовка:
-         стрибки у довжину з місця,

-         згинання-розгинання рук в упорі,

-         стрибки на гімнастичній лаві міняючи ногу,
-         настрибування на гімнастичну лаву двома ногами.

5-6 раз


хл.-15-20 р.
дів.-10-12р

20-25р.

15-20 р.
Клас працює фронтально
З.у. на правильність приземлення
Хлопці від підлоги, дівчата від лави
Ноги міняти швидко

Дотримуватись вимог безпеки

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)
1.      
Ходьба спокійним кроком, відновлення дихання дітей.
1 хв.
В.п. - руки зігнуті в ліктях, 1-4 лікті через сторони догори – вдих, 1-4 через сторони вниз – видих
2.      
Шикування. Вимірювання ЧСС
1 хв.
Вимірювання ЧСС за 10сек.
3.      
Бліц-турнір:
·        Що таке фінт?
·        Де відбувся перший офіційний футбольний матч в Україні?
Підведення підсумків уроку.
Оцінювання навчальних досягнень учнів.


3 хв.




Індивідуально кожному вказати на помилки які найчастіше трапляються на уроці
4.      
Домашнє завдання:
-         вправи для м’язів черева,
-         жонглювання м’ячем.

20-25 р.


5.      
Організований вихід з залу.




Додаток 1

Удар внутрішньою частиною підйому.

Внутрішня частина підйому – це внутрішня поверхня його від фаланги великого пальця до гомілкостопового суглоба.
Удар внутрішньою частиною підйому використовується при коротких, середніх і довгих передачах, ударах по воротах. За ударів внутрішньою частиною підйому майже виключена можливість одержання травм, що важливо для гравця-початківця.

Додаток 2

Теоретичні відомості «Витоки українського футболу»

Наприкінці 70-х років 19 століття в Одеському британському атлетичному клубі було створено футбольну команду. В ній грали англійські моряки та англійці, котрі працювали, на одеських підприємствах.
А перша команда, в якій грали українці, з’явилась в 1894 роціі у Львівському гімнастичному товаристві «Сокіл» і теж називалася «Сокіл». Свою першу офіційну гру вона провела у Львові з краківською командою 28 липня 1894 року на новозбудованому стадіоні. Гра тривала до перешого гола. М’яч на 6-тій хвилині провів львів’янин Володимир Хомицький. Ця дата вважається початком літопису українського футболу. В 1999 році Виконком національної федерації футболу затвердив її офіційно.

Комментариев нет:

Отправить комментарий