четверг, 12 ноября 2015 г.

Особистісно орієнтоване навчання – запорука розвитку здібностей та обдарованості учнів.


Видатний український педагог Василь Олександрович Сухомлинеький відзначив, що велику роль у фізичному та духовному розвитку дітей відіграють заняття фізичною культурою і спортом. Проте  свою  серйозну функцію  ці  заняття виконують лише тоді  -  наголошував  він,  коли  вся  навчально-виховна робота перейнята турботою про  здоров'я, про гармонію фізичного і духовного.
              Одним з головних завдань сучасної школи є виховання осівдченої, творчої особистості, яка б мала при цьому фізичне та моральне здоров’я. Ні для кого не секрет яке здоров’я на сьогодня мають наші діти.
Великі розумові і статистичні навантаження в школі, малорухливий  спосіб життя, нераціональне харчування, призводять до того, що у більшості школярів погіршується зір, діяльність серцево  -  судинної і  дихальної системи, порушується обмін речовин, зменшується опірність організму, до різних захворювань, що приводить до погіршення стану їх здоров'я. За показниками обов’язкового медичного обстеження учні нашої школи розподілені на такі групи: основна – 90, що складає 75% від загальної кількості дітей які пройшли медобстеження, підготовча – 27 (22,5%) , спецмедгрупа – 3 учні (2,5%). Але не всі діти основної групи мають однаковий фізичний розвиток. У середньому лише кілька учнів з класу здатні виконувати вимоги програми й успішно складати контрольні навчальні нормативи. З рештою школярів працюю з урахуванням індивідуальних особливостей та можливостей. Об’єктивно оцінити рухову підготовку учня – це лише частина проблеми; головне – знайти правильні методичні підходи до дітей із різними природними нахилами.                Для здійснення аналізу фізичного розвитку та фізичної підготовленості учнів ведуться «Паспорти здоров’я», куди протягом навчального року вносяться записи та порівнюються показники на початок навчального року, в січні та у травні. Завдяки цьому ми можемо відстежити щонайменші позитивні зрушення у фізичному стані школярів і оцінити їх, допомогти усвідомити учням, що ці зміни відбуваються завдяки їхній праці над собою. Наприклад, якщо учень (учениця) виконав (ла) залікову вправу на певний рівень, але, при цьому, його  (її) особистий результат виконання цієї вправи поліпшився порівняно з попереднім показником,  учитель  може  виставити  оцінку,  на 1-2 бали вищу за ту, яка передбачається контрольними навчальними нормативами. 
При оцінюванні навчальних досягнень учнів з фізичної культури також враховуються: особисті досягнення школярів протягом навчального року; ступінь активності учнів на  уроках; участь дітей у змаганнях всіх рівнів.

Зміна змісту освіти на сьогоднішньому етапі розвитку вітчизнаної школи веде до зміни її технологій, надає їй особистісної спрямованості. У центрі уваги школи, кожного вчителя знаходиться дитина. Усе над чим ми працюємо на уроках і в післяурочний час, робиться для дитини і заради дитини. Причому один і той самий урок різним учням дає різний пізнавальний і життєвий досвід. Повинно спрацьовувати правило: в міру своїх можливостей навчаються всі. Головне завдання в підготовці до уроків: розвивати індивідуальні пізнавальні здібності кожної дитини, виявляти й «культивувати» її досвід, знання з теми, що вивчається; допомогти виявити та розкрити творчий потенціал учня; формувати внутрішню культуру та самоповагу.
Одним з методів індивідуального підходу до учнів є залучення дітей до проведення підготовчої частини уроку. Школярам дається домашнє завдання: придумати і на наступному уроці виконати таку вправу із комплексу загально розвиваючих вправ, яку ми не виконуємо на уроках. Або назначаються 1 або 2 учні для проведення цієї частини уроку.

Головне завдання вчителя під час особистісно орієнтованого навчання – навчаючи всіх, навчати кожного. При цьому кожен учасник навчально-виховного процесу має право буди самим собою й отримувати задоволення від процесу діяльності. Водночас завдання вчителя – зберігти як фізичне та психічне здоров’я дітей, так і своє власне; досягти психічного комфорту; забезпечити задоволення професійних і життєво важливих потреб.
За результатами проведених досліджень можна отримати наступні «Вимоги до особистісно орієнтованого уроку»:
·         Урок продуманий, цікавий, змістовний.
·         Пов’язаний з раніше вивченим матеріалом, суб’єктивним досвідом учнів.
·         На уроці використовуються активні методи навчання.
·         Формуюються вміння учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці
·         Здійснюється індивідуальний підхід та орієнтація на особистісні досягнення учнів.
·         Заохочується прагнення учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом.

·         Створюється  та оцінюється ситуація успіху.

Комментариев нет:

Отправить комментарий